Saturday, December 6, 2008

Selamat Hari Raya Aidil Adha

Esok seluruh umat Islam di Malaysia akan menyambut selamat hari raya Aidil Adha dan dikesempatan saya mengucapkan selamat hari raya Aidil Adha kepada seluruh umat Islam di Malaysia dan diseluruh dunia amnya.

Kepada rakyat Kelantan yang balik kampung, saya harap dan doakan keselamatan anda semua di jalanraya semoga selamat sampai ke kampung masing-masing, cukuplah lembu sahaja yang menjadi korban hari raya.

Kelmarin tragedi tanah runtuh telah berlaku di Bukit Antarabangsa, saya mengambil peluang ini untuk mengucapkan takziah serta diharap tabah. Kejadian tersebut amat menyayat hati apabila ianya berlaku dua hari sebelum hari raya dan sebagai ingatan agar kita sentiasa mengingati serta mensyukuri nikmat yang Allah berikan.

Raya Aidil Adha adalah unik dimana lembu atau kibas disembelih untuk disedekahkan kepada orang yang kurang berkemampuan dengan ganjaran pahala yang berlipat ganda. Oleh itu selamat berkorban dan bagi Umat Islam yang menunaikan haji agar mereka selamat menunaikan ibadah haji dan diberikan berkat haji mabrur. InsyaAllah...

No comments:

Dari Pakatan Harapan ke Keluarga Malaysia

Prologue Sudah lebih 11 tahun blog ni terbiar dan ianya telah melalui 2 Pilihanraya Umum dari zaman DS Najib pada 2013 dan pada 2018 Kerajaa...