Tuesday, December 15, 2009

Liga 8 Sebelah Terpilih Pulai Chondong

1. Sempena menyambut hari jumaat 18hb Disember 2009, pihak pengurusan bolasepak Kedai Pulai Chondong yang di ketuai Nik Mokhtar a.k.a supermokh akan menganjurkan pertandingan bolasepak 8 sebelah di padang bolasepak Pulai Chondong pada tarikh tersebut.

2. Pertandingan tersebut akan disertai oleh ramai bintang-bintang bolasepak Pulai Chondong diantaranya Abang Ha BKRM a.k.a maradoha, Ali a.k.a Ali Karimi, Steven Din, Jali Karan dan tarikan utama tidak lain tidak bukan Supermokh iaitu ayam untut Pulai Chondong selaku penyerang digeruni yang tak berapa hendak berlari.

3. Format pertandingan adalah 8 orang pemain setiap pasukan dengan 2 pemain simpanan. Hasil dari pemilihan pemain di padang bola maka 5 pasukan telah dapat dibentuk yang akan dimainkan secara liga kemudian terus kepada separuh akhir bagi 4 pasukan teratas dan seterusnya peringkat akhir.

4. Pemilihan pemain bagi setiap pasukan dilakukan secara undian dimana supermokh bersama 4 pemain bintang lain telah mengadakan undian memilih pemain secara adil. Walaupun ada cobaan menyorok kertas undian agar mendapat pemain terhebat namun dapat dihidu oleh pihak pengurusan.

5. Terdapat desas desus Supermokh telah menukar kertas undian untuk mendapat pemain terbaik tetapi memandangkan undian tersebut dilakukan dikhalayak ramai dan diperhatikan oleh Lan a.k.a Iker Casillan maka tuduhan liar tersebut tidak dilayan.

6. Pertandingan ini akan lebih tertumpu kepada permusuhan diantara Ali Karimi dan Supermokh, dua bintang ternama yang kedua- duanya amat dikenali kerana malas berlari mengejar bola dan menjerit memarahi orang yang tidak dapat menerima hantaran dua bintang tersebut yang jelas jauh tersasar.

7. Tujuan utama pertandingan ini diadakan selain kerana cuti sekolah ianya adalah untuk merapatkan lagi hubungan antara pemain-pemain bolasepak serta untuk memeriahkan lagi aktiviti-aktiviti di kampung.

8. Pertandingan akan bermula pada pukul 8 pagi di Padang Bolasepak Pulai Chondong. Diharap ramai akan memeriahkan lagi pertandingan ini yang menyediakan hadiah hamper yang terdiri daripada maggi dan twisties menjadi rebutan bagi tempat pertama hingga ketiga.


No comments:

Dari Pakatan Harapan ke Keluarga Malaysia

Prologue Sudah lebih 11 tahun blog ni terbiar dan ianya telah melalui 2 Pilihanraya Umum dari zaman DS Najib pada 2013 dan pada 2018 Kerajaa...