Thursday, December 24, 2009

Keputusan Liga Terpilih 8 Sebelah Pulai Chondong

1. Liga 8 sebelah Pulai Chondong telah berjaya dianjurkan dengan penuh meriah walaupun diadakan dalam suasana hujan.

2. Perlawanan hanya bermula pada pukul 9 pagi terlewat satu jam disebabkan hujan tetapi pada keseluruhannya liga dapat dilaksanakan dalam waktu yang ditetapkan.

3. Pihak penganjur iaitu supermokh didalam memastikan liga berjalan dengan sempurna patut dipuji akan komitmen dan kesungguhan beliau didalam menjayakan liga ini.

4. Terdapat juga insiden-insiden yang tidak diingini dimana pertengkaran mulut dengan pengadil dan diantara pemain menunjukkan kesungguhan dan semangat para pemain.

5. Pada peringkat kumpulan, pasukan pilihan iaitu pasukan maradoha, ali karimi dan supermokh layak sebagai kelompok empat teratas dengan maradoha mengungguli peringkat kumpulan.

6. Pasukan supermokh nyaris tidak layak ke peringkat separuh akhir apabila pasukan yang dipimpin antonik valencia memerlukan satu kemenangan untuk menyingkir supermokh dari kelompok empat teratas.

7. Pada perlawanan penentuan empat teratas antara antonik dan maradoha, supermokh telah memilih untuk menjadi pengadil perlawanan dan terdapat gol kontroversi dimana penjaga gol antonik telah nampak dikasari tetapi supermokh meneruskan perlawanan menyebabkan pemain maradoha berjaya menjaringkan gol.

8. Tindakan Supermokh membenarkan gol kontroversi tersebut telah timbul spekulasi supermokh cuba menyingkirkan pasukan antonik bagi melayakkan pasukan supermokh. Lebih-lebih lagi tindakan supermokh yang hanya melihat jam ditangan tanpa menghiraukan permainan dimana tiada masa kecederaan diberikan menguatkan spekulasi tersebut.

9. Pasukan antonik cuba memprotes tetapi memandangkan supermokh adalah pengadil merangkap penganjur maka protes antonik tidak dilayan dan dibuat tidak tahu.

10. Terdapat juga kontroversi dimana samada gol telah dijaringkan atau tidak memandangkan jaring gol tidak ada semasa perlawanan antara ali karimi dan maradoha. Ini menguatkan lagi permintaan agar rakaman video digunakan bagi perlawanan bolasepak tetapi disebabkan ini adalah liga kampung dan hanya berbekalkan camera handset yang tidak digunakan kerana bateri tidak ada maka permintaan tersebut juga tidak dilayan.

11. Semasa perlawanan separuh akhir diantara pasukan ali karimi dan maradoha, telah berlaku pertengkaran diantara penjaga gol ali karimi dan penyerang tidak berbahaya maradoha. Pihak penganjur telah menunjukkan hadiah hamper tersebut kepada pemain yang bertengkar dan pertengkaran tersebut reda.

12. Ada juga waktu Supermokh selaku pengadil juga dinampak berat sebelah kepada ali karimi apabila ali karimi mengugut tidak membayar hutang kepada supermokh sekiranya dibuang padang.

13. Selain daripada insiden-insiden yang tidak diingini tersebut, liga ini dilangsungkan dengan penuh meriah dalam hujan dengan keriangan hilai tawa. Mungkin kerana peluang untuk bermain hujan memeriahkan suasana tersebut diselangi aksi pemain yang jatuh menggelongsor diatas pasir kerana licin terutama bos yidin yang berat melebihi 90kg menggelongsor perut atas tanah tanpa rumput apabila di cas keting oleh jaki tok bok.

13. Liga tersebut telah dimenangi oleh pasukan supermokh dengan sepakan penalti dengan pasukan maradoha.

14. Diharap liga ini akan kerap dianjurkan untuk semangat kesukanan dan memupuk hubungan yang lebih akrab antara pemain selain menghidupkan lagi suasana di Pulai Chondong.

15. Syabas kepada semua yang menjayakan.

No comments:

Dari Pakatan Harapan ke Keluarga Malaysia

Prologue Sudah lebih 11 tahun blog ni terbiar dan ianya telah melalui 2 Pilihanraya Umum dari zaman DS Najib pada 2013 dan pada 2018 Kerajaa...