Tuesday, November 4, 2008

Corat Coret

Berhati-hati di Jalanraya

Di Pulai Chondong, ada beberapa jalan yang perlu anda berhati-hati dan beringat apabila melaluinya. Saya sempat mengambil gambar jalan-jalan tersebut dan diharap pengguna jalanraya berhati-hati apabila melalui jalanraya tersebut.



Jalan simpang tiga ke Kemubu boleh dikatakan setiap tahun berlaku kemalangan dan yang terbaru adalah kemalangan maut pada bulan puasa 2008.


Ini pula jalan simpang empat ke kuari Bukit Buluh, kemalangan juga sering berlaku boleh dikatakan setiap tahun disimpang ini.

Satu lagi jalan yang perlu anda berhati-hati adalah sepanjang jalan Bukit Cina/ Kem Desa Kok Lanas yang mana walaupun mempunyai 4 laluan (4 lane) namun kemalangan sering juga berlaku. Agak pelik juga bahawa kemalangan sering berlaku dijalan-jalan tersebut yang boleh dikatakan bukannya selekohnya merbahaya tetapi saya tidak ingin mempercayai benda-benda khurafat cuma diharap sesiapa yang membaca blog ini berhati-hati membawa kereta/motor apabila melalui jalan-jalan ini.

Nyawa anda adalah berharga dan percaya atau tidak secara peribadi saya menghargai anda semua sebagai warga Malaysia dan sekiranya perlu berilah peringatan kepada kenalan-kenalan anda yang lain.

No comments:

Dari Pakatan Harapan ke Keluarga Malaysia

Prologue Sudah lebih 11 tahun blog ni terbiar dan ianya telah melalui 2 Pilihanraya Umum dari zaman DS Najib pada 2013 dan pada 2018 Kerajaa...