Thursday, October 16, 2008

Pulai Chondong Night Life

Selepas blog ini diwar2kan dikalangan warga Pulai Chondong, banyak maklumbalas positif yang menggesa agar saya menyiarkan lagi tentang kehidupan dan cabaran di Pulai Chondong. Posting ini hanyalah memberi gambaran serta sebagai penghubung berita kepada warga Pulai Chondong yang berada diluar tentang malam di Pulai Chondong.

Tidak banyak yang dapat diperkatakan tentang suasana malam di Pulai Chondong sekarang melainkan tidaklah seceria suasana masa dahulu. Suasana kawasan kedai/pasar basah agak sunyi hanya bertemankan lampu jalan. Tidak banyak aktiviti yang berlaku pada suasana malam memandangkan hanya satu kedai runcit dikawasan tersebut yang dibuka sehingga pukul 10 malam.




(Waktu malam dan siang tidak jauh bezanya dimana jarang kenderaan yang lalu lalang di
jalan-jalan lama utama Pulai Chondong.
)

Oleh kerana agak janggal dan jarang dibuat orang untuk melepak dan berborak dengan kawan2 di tepi kedai runcit sambil minum air tin atau air kotak, maka restoran yang sebutkan pada posting yang lampau menjadi antara pilihan utama warga Pulai Chondong yang selama 10 tahun lebih telah setia mewarnai malam Pulai Chondong.


(Antara wajah remaja yang masih setia di Pulai Chondong)


(Karekter setia dan boleh dianggap telinga tahan panas yang datang menonton
perlawanan bolasepak di restoran ini.
)



(Anda tidak perlu menjadi genius untuk meneka pasukan pilihan pemuda ini)


(Peminat-peminat M.U yang mana boleh dibanggakan kerana mereka sentiasa bersatu
memanaskan telinga tuanpunya restoran dan telinga Pak Aji)


(Satu-satunya peminat arsenal di Pulai Chondong yang sentiasa panas telinganya)

Karekter-karekter dan suasana diatas adalah pengubat kesunyian malam Pulai Chondong. Kepada warga Pulai Chondong yang bekerja diluar negeri, suasana malam di Pulai Chondong tidaklah sebosan dan sesunyi yang disangkakan tetapi kepulangan anda akan memeriahkan lagi suasana di Pulai Chondong.

3 comments:

Unknown said...

We need to reinvent Pulai Chondong to its glory days as the centre of academic, trade and sporting excellence! We can do eeet!

http://diataspagar.blogspot.com/

Che Dean said...

couldn't agree more... the power that be must have the vision to oversaw this and do what is necessary...

Anonymous said...

pulai chondong my best hometown everrrrrr!!!!!

Dari Pakatan Harapan ke Keluarga Malaysia

Prologue Sudah lebih 11 tahun blog ni terbiar dan ianya telah melalui 2 Pilihanraya Umum dari zaman DS Najib pada 2013 dan pada 2018 Kerajaa...